Alain Schroder gava dibe 16 salî xwe li fakulteya hunerên bedew qeyd dike û li pirtûkxaneyan gelek pirtûkên hunerî dixwîne. Piştî van pirtûkan bi teşwîqa berpirsyarê pirtûkxaneyê bala wî diçe ser kovarên wêneyan. Nexasim kovara bi navê “Photo” ya Fransî pirr bala wî dikişîne û gelek serpêhatiyên di vê kovarê de dixwîne. Piştî wê ji kovara “Zomm”ê fêrî gelek tiştan dibe. Wî Cartier Bresson û Kodelka jî bi vî awayî kifş kirin. Dema karê wan dibîne êdî biryarê dide ku tenê karê wênegiriyê bike. Cara peşî diçe Efxenîstanê û paşê jî li gelek welatan digere û wêneyan digire. Bi qasî 10 salan weke wênegirekî serbest dixebite. Lê sala 1989’an tevî du hevalên xwe ajansa bi navê “Reporters” ava dike. Yanî ew 45 sal in ku ew weke wênegirekî profesyonel kar dike.
Di nav şertên zehmet de nêçîra bin behrê
Alain Schroeder wêneyên xwe reş û spî girtine. Ji bo karibe wêneyên xwe hinekî din dramatîk nîşan bide, lensên fereh bi kar anîne. Wî bi vî awayî xwestiye jinan weke kesên bi hêz nîşan bide. Ronahiya gewrik, atmosferek baş ava kiriye. Dema wêneyên xwe girtine jî tim baran bariyaye û ji bo wêneyan bigire sîwan bi kar aniye. Ew dibêje, “Heta min bala wan kişand ser xwe, ez pirr êşiyam.” Jixwe, çend jinan nehiştiye ku wêneyên wan bigire. Ev portreyên Schroeder, wêneyên wan jinan e yên ku bi awayekî hatine îqnakirin.